Blunt Talk anmeldelse – famlende fra start

viaplay_blunttalk_2_1000x500

Der er nok ikke nogen tvivl om, at Patrick Stewart i manges øjne ALTID vil være synonym med Jean-Luc Picard, for andre og måske lidt yngre, vil han blive forbundet med X-men franchisen, hvor han som bekendt spiller Professor Charles Xavier.

Lad det være sagt med det samme – Blunt Talk er hans forsøg på at bryde det mønster og vise en helt anden og mere slem og fræk side, som man ikke har set meget til før i hans film. Blandt producerne på serien finder man Seth McFarlane, der tidligere har arbejdet sammen med Stewart på Family Guy og American Dad, hvor han jævnligt har lånt sin karismatiske stemme ud.

Blunt Talk handler om den britiske tv-vært Walter Blunt (Patrick Stewart), der er flytte til Los Angeles, hvor han har sit eget show, der godt nok har lidt dalende seertal. Efter en vild aften i byen, hvor han meget fuld ender sammen med en transseksuel prostitueret i sin jaguar, da politiet stopper ham. Han modsætter sig anholdelse, og laver en scene på taget af sin bil, der i disse tider naturligvis ender på youtube. Stationen truer med at droppe hans show og fyre ham efter episoden, men han får alligevel en chance for at rode bod på sine handlinger.

Seriens yderligere persongalleri tæller blandt andre Harry (Adrian Scarborough), der er hans gamle soldaterkammerat, og nuværende højre hånd/butler/bogoplæser/alt-tænkeligt, samt hans hold af producere, assistenter, network chefer, hans nabo der og andet godt. To afsnit inde er det stadig for tidligt, at sige hvem der betyder noget.

Blunt Talk viser lovende tegn på, at det godt kunne udvikle sig til en sjov affære, og allerede fra afsnit to, giver serien også et mere håndgribeligt udtryk, af hvad der er i vente. Pilotafsnittet i sig selv er nemlig ikke voldsomt lovende. For selvom det har sine øjeblikke, så virker det meget famlende og rager lidt i øst og vest. Til tider virker det mest som om, at det skal vise hvor sjov og gakket Patrick Stewart kan være, hvilket er unødvendigt og mere skadende end gavnende.

Så selvom du måske ikke er hooked fra første afsnit, så giv det en chance mere, det vil undertegnede i hvert fald gøre i de 10 afsnit første sæson består af.

Serien kan ses på Viaply, der stillede de første to afsnit til rådighed til anmeldelse.

Be the first to comment on "Blunt Talk anmeldelse – famlende fra start"