The Grand Tour var for dyrt til Netflix

topgear

Det var med stor mediebevågenhed, at Jeremy Clarkson blev fyret af BBC efter en batalje på settet. Fyringen betød også begyndelsen på enden for det uhyre populære program Top Gear, der blev set af millioner verden over. Der er prøvet med nogle nye værter, men succesen har mildest talt været begrænset.

Der gik ikke længe, inden det kom frem at Jeremy Clarkson, Richard Hammon og James May ville lave et nyt program sammen. Titlen på det blev det The Grand Tour, og det vil kunne ses på Amazon fra slutningen af året.

At det blev Amazon, bunder sandsynligvis i, at de var blandt de få, der var villige til at betale prisen for de tre meget dyre herrer. Det forlyder nemlig, at prisen på de 36 planlagte programmer er på gigantiske 1,4 milliarder kroner. Netflix var ellers med til at byde på serien, men måtte se sig slået af Amazon, og den øverste chef for Netflix Reed Hastings erkender da også, at han blev overrasket over den pris de forlangte (dog uden at nævne beløb naturligvis).

Om det har været pengene værd kan kun tiden vise, men der er planlagt 36 afsnit over tre år, hvilket svarer til en ca. pris på 38 millioner pr. afsnit.

 

Be the first to comment on "The Grand Tour var for dyrt til Netflix"

Leave a comment

Your email address will not be published.

*